Logowanie do GBOX Online

Logowanie do Gbox online
Gbox_logo

FAQ

GBOX ONLINE

Co oznacza Firma na oknie logowania?

Skrótowa nazwa Twojej firmy w panelu GBOX Online. Wysyłamy ją mailem wraz z loginem i hasłem po montażu pierwszego urządzenia GBOX

Jak zmienić hasło użytkownika GBOX Online?

  1. Przejdź do zakładki „Zarządzaj” „Użytkownicy”
  2. Znajdź użytkownika na liście
  3. Kliknij ikonę  w wierszu wybranego użytkownika
  4. Znajdź pole „Hasło” oraz „Powtórz hasło”
  5. Wprowadź nowe hasło. Powinno składać się z co najmniej 8 znaków, zawierać co najmniej 1 dużą literą i co najmniej 1 cyfrę
  6. Naciśnij „Zapisz”

Jak odzyskać hasło do GBOX Online?

  1. Kliknij w link „Nie pamiętasz hasła?” na stronie logowania
  2. Wpisz nazwę swojej firmy i login, który podajesz podczas logowania
  3. Postępuj według wskazówek na ekranie

Wpisuję poprawne dane do logowania w GBOX Online i otrzymuję komunikat Nieprawidłowy login i/lub hasło

  1. Wyczyść pamięć podręczną przeglądarki
  2. Sprawdź czy strona logowania to: https://online.gbox.pl

Jeśli nadal nie możesz się zalogować, skorzystaj z opcji przywracania hasła.

Nie wszyscy użytkownicy widzą nowy pojazd. Dlaczego?

Po montażu nowego lokalizatora GBOX pojazd w systemie widzi tylko administrator. Włącz jego widoczność pozostałym użytkownikom GBOX Online

  1. Przejdź do modułu „Zarządzaj” – „Użytkownicy”
  2. Edytuj użytkowników ikoną
  3. Nadaj uprawnienia zaznaczając pojazd/y na liście
  4. Kliknij „Zapisz”

Jak ukryć pojazdy w widoku mapy? Część pojazdów wykorzystuję tylko w lecie.

Skorzystaj z opcji „Grupy pojazdów” i podziel swoje pojazdy np. na 2 grupy

  1. Przejdź do „Zarządzaj” – „Grupy pojazdów”
  2. Naciśnij „dodaj grupę” i uzupełnij pola
    – Nadaj grupie nazwę np. „Aktywne”
    – Wybierz kolor etykiety. Będzie nim oznaczony pojazd na widoku mapy i na liście pojazdów
    – Dodaj opis grupy (niewymagane)
    – Wybierz pojazdy należące do grupy
  3. Kliknij „Zapisz”
  4. Analogicznie dla pozostałych pojazdów stwórz grupę np. „Nieaktywne”

Grupy ograniczają widoczność pojazdów. Jeśli chcesz widzieć tylko pojazdy „aktywne” wybierz grupę do której należą na liście pojazdów w widoku mapy. Grupy ograniczają też liczbę pojazdów w „Widoku pojazdów” oraz przy generowaniu raportów

Sprzedałem pojazd, jak usunąć go z GBOX Online?

Konieczny jest kontakt z Działem Wsparcia Technicznego GBOX

  • Wyślij wiadomość na adres serwis@gbox.pl podając nazwę firmy i numer kontaktowy
  • Zadzwoń pod numer +48 496 58 73 w godzinach 7-17 w dni robocze

Pamiętaj, po usunięciu pojazdu z GBOX Online utracisz możliwość przeglądania jego historii

Jak często odświeżana jest pozycja pojazdu na postoju?

Odświeża się ona co godzinę, niezależnie od abonamentu i pozycji pojazdu. Jednocześnie odświeża się widok czasu pracy

Dlaczego pojazd nie ma aktualnej pozycji w Szwajcarii, mimo iż się porusza?

  • Prawdopodobnie Twój abonament nie obsługuje tego kraju
  • Jeśli masz abonament UE (bez Szwajcarii) to w widoku mapy pojazd zatrzyma się na granicy Szwajcarii. Jego pozycja odświeży się po wyjeździe z tego kraju
  • Dane historyczne uzupełnią się o pozycje ze Szwajcarii po powrocie pojazdu do Polski. Pozycje te będą miały taktowanie takie, jak pozostałe kraje europejskie w Twoim abonamencie

Co zrobić, jeśli chcę zmienić abonament?

Skontaktuj się z Działem Wsparcia Sprzedaży

  • Wyślij wiadomość na adres koordynator@gbox.pl podając nazwę firmy oraz numer telefonu
  • Zadzwoń pod numer +48 33 496 58 71 (125) w godzinach 8-16 w dni robocze

Co oznacza Nieznany identyfikator w Zdarzeniach historii pojazdu?

„Nieznany identyfikator” oznacza, że numer karty kierowcy w pojeździe nie jest przypisany do żadnego kierowcy w GBOX Online

Przyczyny

  • Brak kierowcy o tym numerze karty w GBOX Online
  • Błędne dane kierowcy w systemie np. nieaktualny numer karty z powodu wymiany karty

Co zrobić

  • Dodaj nowego kierowcę o wskazanym numerze karty
  • Popraw dane kierowców zapisanych w GBOX Online

 

Po co dodawać kierowców do GBOX Online?

Umożliwia rozpoznawanie prowadzącego kierowcy
  • Wiesz kto i kiedy prowadzi pojazd (identyfikacja kierowcy)
  • Kontrolujesz czas pracy
  • Analizujesz aktywność kierowcy poprzez historię i raporty
  • Rozliczasz kierowców z wykonywanej pracy np. wg kilometrów
Umożliwia logowanie kierowcy do GBOX Assist
  • Łatwiej komunikujesz się z kierowcą
  • Wysyłasz zlecenia do pojazdu, aby kierowca mógł je realizować
  • Otrzymujesz skany dokumentów prosto z trasy
  • Masz pewność, że kierowca kieruje do celu wytyczoną przez Ciebie trasą

Jak dodać kierowcę w GBOX Online?

  1. Wejdź w moduł „Zarządzaj” „Kierowcy”
  2. Kliknij „Dodaj kierowcę” w lewym rogu
  3. Wprowadzić dane nowego kierowcy
  4. Kliknij „Zapisz”, aby dodać kierowcę do systemu

Jak zmienić dane kierowcy w GBOX Online?

  1. Wejdź w moduł „Zarządzaj” – „Kierowcy”
  2. Kliknij ikonę  w wierszu wybranego kierowcy
  3. Wprowadź zmiany i zatwierdź przyciskiem „Zapisz”


Pamiętaj. Prześlij dane logowania do GBOX Assist jeśli zmieniłeś: login, nr PIN, nr karty kierowcy lub nr pastylki. Jeśli tego nie zrobisz:

  • kierowca nie zaloguje się do GBOX Assist
  • rozpoznawanie kierowcy prowadzącego pojazd (identyfikacja) nie będzie działać

W GBOX Online wygenerował się alert, ale nie otrzymałem powiadomienia sms. Dlaczego?

Być może nie masz wykupionego pakietu SMS
Skontaktuj się z Działem Wsparcia Sprzedaży

  • Wypełnij formularz
  • Zadzwoń pod numer +48 33 496 58 71 (125) w godzinach 8-16 w dni robocze
  • Wyślij wiadomość na adres koordynator@gbox.pl podając nazwę firmy oraz numer telefonu

Co to są korytarze i jak działają?

Pobierz instrukcję Korytarze GBOX. Znajdziesz w niej wyjaśnienie co to są korytarze oraz jak wyznaczyć korytarz na podstawie trasy i zlecenia

Tacho zdalnie

Dlaczego nie wykonał się zdalny odczyt tachografu przez usługę TACHO Zdalnie?

Odczyt nie wykona się, jeśli w pojeździe

  • Nie jest zamontowany Translator Tacho
  • Zdalny odczyt w tachografie jest zablokowany
  • W tachografie nie ma karty kierowcy, którą chcesz odczytać
  • W tachografie znajduje się karta przedsiębiorstwa, kontrolna lub warsztatowa
  • Tachograf jest uśpiony, aby go wzbudzić przekręć stacyjkę

Odczyt nie wykona się, jeśli w firmie

  • Aplikacja GBOX Autoryzacja jest zainstalowana na kilku komputerach z czytnikiem kart kierowcy. Może być zainstalowana tylko na jednym stanowisku w firmie
  • W czytniku nie ma karty przedsiębiorstwa potrzebnej do autoryzacji odczytów
  • Komputer ma przerwy w dostępie do Internetu przez co np. nie autoryzuje odczytów w nocy
  • Tachografy są zablokowane inną kartą przedsiębiorstwa, niż wykorzystywana w autoryzacji

Pamiętaj, po odczycie pojazd musi mieć minimum 15 minutowy postój, aby plik z odczytem został wysłany do GBOX Online

Gbox Assist

Co zrobić, jeśli kierowca nie może zalogować się do GBOX Assist?

  • Sprawdź, czy kierowca wpisuje login i PIN, zapisany w module „Zarządzaj” – „Kierowcy”
  • Upewnij się, że kierowca nie wymienił karty kierowcy. Jej duplikat ma inny numer
  • Wyślij ponownie dane logowania do GBOX Assist. Następnie przekaż je kierowcy

Jak wysłać dane kierowcy do logowania w GBOX Assist?

  1. Wejdź w moduł „Zarządzaj” – „Kierowcy”
  2. Kliknij „Wybierz kierowców do wysyłki” w górnej części okna
  3. Zaznacz kierowców w kolumnie po lewej stronie
  4. Kliknij „Wyślij wybranych kierowców do GBOX Assist”
  5. Wybierz pojazdy, do których prześlesz dane logowania
  6. Kliknij „Wyślij”

Nawigacja straciła ważność. Gdzie w GBOX Online znajdę kod do nawigacji?

Jeśli w nawigacji skończył się okres testowy, a Twoja firma wykupiła nawigację

  1. Wejdź w „Zarządzaj” –„Pojazdy” w GBOX Online
  2. Kliknij „Pokaż peryferia”
  3. Znajdź wiersz „Nawigacja”
  4. Wpisz numer licencji w nawigacji Sygic po kliknięciu w polecenie „Aktywuj”

Chcesz wykupić nawigację? Skontaktuj się ze swoim opiekunem handlowym

Jak ustawić atrybuty ciężarowe w nawigacji Sygic?

  1. Naciśnij ekran, aby wejść do menu
  2. Kliknij w „Ustawienia” -> „Ustawienia ciężarówek”
  3. Kliknij w „Użyj atrybutów ciężarówek” i zmień na „Tak”
  4. Zaznacz, czy nawigacja ma wyświetlać znaki wyłącznie dla ciężarówek [tak/nie]
  5. Ustaw poniższe atrybuty związane z pojazdem i przewożonym towarem
    Maksymalna prędkość [km/h] – maksymalna prędkość pojazdu. Nawigacja powiadomi głosowo o jej przekroczeniu
    Łączny ciężar [kg] – łączny ciężar ciągnika, naczepy i ładunku
    Nacisk osi [kg] – największy dopuszczalny nacisk na oś
    Całkowita długość [m] – całkowita długość pojazdu (bez naczepy)
    Szerokość pojazdu [m] – całkowita szerokość pojazdu
    Maksymalna długość [m] – maksymalna WYSOKOŚĆ pojazdu
    Ogólne [tak/nie] – ogólne materiały niebezpieczne [ADR] – dotyczy wyłącznie mapy EU
    Szkodliwe dla wody [tak/nie] – przewóz materiałów szkodliwych dla wody [ADR] – dotyczy wyłącznie mapy EU
  6. Naciśnij przycisk „Gotowe” oraz „Wstecz”, aby zmiany zostały zachowane

Uwaga! Inne atrybuty niewymienione tutaj są nieobsługiwane

Jak ustawić preferencje planowania trasy?

  1. Naciśnij ekran na mapie, aby wejść do menu
  2. Kliknij w „Ustawienia” -> „Preferencje planowania”
  3. Wybierz profil trasy i naciśnij „Dalej”
  4. Zaznacz jedną lub kilka opcji spośród
    – Unikaj autostrad
    – Unikaj promów
    – Unikaj dróg płatnych
    – Unikaj dróg nieutwardzonych
  5. Zatwierdź zmiany klikając w „Gotowe”

Jak dodać własne punkty POI do nawigacji Sygic?

Paliwo

Skąd różnica w zużytym paliwie i średnim spalaniu z CAN i poziomu?

 

Zużyte paliwo wg CAN jest obliczane przez komputer na podstawie ilości paliwa wtryskanego do silnika uwzględniając czynniki tj. obciążenie, prędkość, obroty. Jeśli pojazd porusza się to wartość tego parametru może być niekompletna lub nie będzie go wcale. Dane uzupełnią się, gdy nastąpi postój pojazdu (wyłączenie stacyjki) Ilość zużytego paliwa, jakie podaje komputer może różnić się od rzeczywistego zużycia jeśli np.:

  • Wtryski są uszkodzone
  • Wtryski są zużyte i podają większą ilość paliwa niż zakłada komputer
  • Używane są inne urządzenia poza silnikiem (Webasto, chłodnie, pompy, itp.)
  • Następują zrzuty paliwa lub instalacja jest nieszczelna

Średnie spalanie wg CAN liczone jest według wzoru

Zużyte paliwo wg poziomu wyznacza pływak paliwa lub sonda  paliwowa na podstawie faktycznej ilości paliwa w zbiorniku. Co wpływa na zużyte paliwo wg poziomu w zależności od wybranej metody pomiaru

Pływak paliwa Sonda paliwowa
  • Rozszerzalność paliwa związana z temperaturą
  • Ruchomy element pływaka
  • Kształt zbiornika
  • Zawieszanie pływaka, gdy zbiornik jest pełny
  • Zacinanie ramienia pływaka
  • Zużycie elementu pomiarowego
  • Brak własnego zasilania i zakłócenia instalacji pojazdu
  • Rozszerzalność paliwa związana z temperaturą
  • Kształt zbiornika
  • Spienienie paliwa po tankowaniu
  • Nierówność terenu
  • Uszkodzenia i przeróbki zbiornika

 

Średnie spalanie wg poziomu liczone jest według wzoru

Co to jest kalibracja sondy?

To proces, który poprawia odczyty poziomu paliwa z sondy zamontowanej w pojeździe

Kto wykonuje kalibrację sondy?

Przeprowadza ją Dział Wsparcia Technicznego GBOX we współpracy z klientem

Jak wygląda kalibracja sondy?

Po zakupie i montażu sondy otrzymasz mail od kalibracja@gbox.pl z prośbą o podanie kilku
informacji. Są to:

  • Nazwa Twojej firmy
  • ID GBOX
  • Ilość zatankowanego paliwa do zbiornika. Jeśli pojazd posiada 2 zbiorniki, podaj ilość zatankowanego paliwa do zbiornika lewego (od strony kierowcy) i zbiornika prawego
  • Data i godzina tankowania

Uwaga! Podaj informację z 3 tankowań kalibracyjnych dla każdego pojazdu.

GBOX Reader 2

Jak odczytać kartę kierowcy poprzez GBOX Reader 2?

  1. Wyłącz zapłon
  2. Włóż kartę kierowcy, gdy dioda będzie ZIELONA
  3. Wyjmij kartę, gdy dioda będzie mrugać na ZIELONO

Dane zostaną automatycznie przesłane do panelu GBOX Online

Co sygnalizuje dioda urządzenia GBOX Reader 2?

  • Dioda ZIELONA (sygnał ciągły) – urządzenie gotowe – włóż kartę
  • Dioda ZIELONA (sygnał przerywany) – odczyt wykonany – wyjmij kartę
  • Dioda CZERWONA (sygnał ciągły) – urządzenie niegotowe – wyłącz zapłon
  • Dioda CZERWONA (sygnał przerywany) – urządzenie zajęte – trwa odczyt karty i wysyłka pliku na serwer

Inne

Co to jest identyfikacja kierowcy?

Po zakupie i montażu sondy otrzymasz mail od kalibracja@gbox.pl z prośbą o podanie kilku
informacji. Są to:

  • Nazwa Twojej firmy
  • ID GBOX
  • Ilość zatankowanego paliwa do zbiornika. Jeśli pojazd posiada 2 zbiorniki, podaj ilość zatankowanego paliwa do zbiornika lewego (od strony kierowcy) i zbiornika prawego
  • Data i godzina tankowania

Uwaga! Podaj informację z 3 tankowań kalibracyjnych dla każdego pojazdu.

AKTUALIZACJE

Aktualizacja GBOX Assist

Przeprowadź aktualizację zgodnie z tą instrukcją. Plik aktualizacyjny znajdziesz na tej stronie